Projekt logo – na co zwrócić uwagę?

0
409
Projekt logo – na co zwrócić uwagę?

Jest to najważniejsza część dla marketingu Twojej firmy – posiadanie logo, które będzie przykuwać uwagę, ale jednocześnie będzie proste oraz łatwe do zapamiętania. Osiągnięcie takiego efektu nie jest wcale łatwe, dlatego skorzystanie z usług różnych agencji reklamowych oraz poznaniu paru podstawowych faktów o jego tworzeniu na pewno ułatwi i usprawni cały proces.

Logo przede wszystkim powinno posiadać takie cechy, jak między innymi prostota oraz czytelność. Wymienione są razem właśnie dlatego, ponieważ nadmierna ilość detali czy też skomplikowanych wzorów może utrudnić skojarzenie go i zapamiętanie z daną marką. Przekłada się to znowu na jego słabszą czytelność. Warto także upewnić się, że w każdej skali jest ono dobrze widoczne i mniejsze wymiary nie zniszczą jego jakości.

Równie ważne jest zadbanie o jego możliwie jak największą unikalność, tak samo jak i trwałość. Jest to właśnie najtrudniejszy aspekt projektowania logo – stworzyć coś oryginalnego i niepowtarzalnego, a jednocześnie coś, co nie straci z czasem swojego znaczenia. Dlatego ważnym jest, aby spróbować wyciągnąć samą esencję danej marki, a następnie nie dać się ponieść przy tworzeniu logo współczesnym trendom, które mają to do siebie, że szybko przemijają. Klient chce spojrzeć na logo i od razu wiedzieć z jaką branżą ma do czynienia, dlatego właściciel firmy trzymający się swoich wartości na pewno zyska w oczach klientów i wyróżni się wśród konkurencji.

Oczywiście warto również pamiętać o tym, co widzimy najpierw, nawet zanim logo uformuje się przed naszymi oczami – chodzi oczywiście o kolorystykę. W zależności od różnych celów marketingowych oraz formy i charakteru marki trzeba użyć w logo innej palety barw. Mocniejsze oraz bardziej kontrastujące ze sobą kolory są zdecydowanie bardziej odważne – będą one lepiej służyć dla firm, których marketing koncentruje się przede wszystkim na widoczności oraz odrębności od konkurencji. Za to delikatniejsze kolory, wchodzące w jaśniejsze odcienie beżu lub w przygaszone zielenie i granaty są często kojarzone ze skromniejszym marketingiem ze względu na specyfikę danej branży, jak na przykład u adwokata. Dlatego warto dokładnie przemyśleć kto dokładnie ma być odbiorcą naszego logo i jak chcemy go nim zachęcić do współpracy.

Projektowanie logo to proces, który wymaga dużych pokładów kreatywności, cierpliwości oraz umiejętności eksperymentowania. Dobrze jest skonsultować się z profesjonalnym projektantem graficznym lub agencją reklamową, którzy mogą opracować logo zgodnie z wymaganiami i potrzebami marki. Jeśli szukasz firmy, która wykonuje profesjonalne projekty graficzne, warto zajrzeć na stronę: Projekty Graficzne Wrocław.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj