Agencja brandingowa – czym się zajmuje i kiedy warto skorzystać z jej usług?

0
36
Agencja brandingowa – czym się zajmuje i kiedy warto skorzystać z jej usług?

Agencja brandingowa to stosunkowo nowy podmiot na rynku usług związanych marketingiem. Jej działalność opiera się w największej mierze na kreowaniu wizerunku marek, co stanowi główną specjalizację firm świadczących tego typu usługi. W szeregach agencji brandingowej pracują specjaliści od brandingu, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu tworzenia i promowania nowych marek. Z ich usług warto skorzystać, jeśli właśnie stoimy przed powołaniem do życia zupełnie nowej marki oraz jesteśmy nastawieni na sukces.

W czym specjalizuje się agencja brandingowa?

Podstawowym zadaniem każdej agencji brandingowej obecnej na rynku jest projektowanie wizerunku marki. Bazę dla tego typu działań zapewnia ustalenie odpowiednio przemyślanej i zaplanowanej strategii. Jest ona opracowywana w oparciu o staranny research obejmujący wymagania grupy docelowej, działalność konkurencyjnych podmiotów i wiele innych czynników. Projektowanie wizerunku marki to nie tylko sama strategia, ale także nameing, w wyniku którego nowa marka zyskuje atrakcyjną nazwę i hasło reklamowe, które pojawią się na jej produktach, stronie www i we wszystkich innych miejscach, w których będzie zaznaczona jej obecność.

Namacalnym elementem działalności agencji brandingowej jest natomiast identyfikacja wizualna. Jest to zestaw wizualnych elementów, które składają się na daną markę oraz za pomocą których komunikuje się ona z odbiorcami. Obok najbardziej oczywistego logotypu, w skład systemu identyfikacji wizualnej wchodzą także kolory firmowe, ubrania pracowników, wzornictwo produktów, wystrój firmowych wnętrz, wygląd materiałów reklamowych i wszystkie inne elementy wizualne widoczne w miejscach, w których obecna jest marka. Ważnym filarem działalności agencji brandingowej jest także rebranding, który stanowi swoiste przeciwieństwo brandingu i polega na przekształceniu już istniejącej marki i nadaniu jej nowych, bardziej pożądanych cech.

Czym agencja brandingowa różni się od agencji reklamowej?

Agencja brandingowa jest bardzo często kojarzona bądź wręcz utożsamiana z agencją reklamową. Działalność obu tych podmiotów na tyle się jednak od siebie różni, że trudno mówić o myleniu jednego z drugim. Agencja reklamowa największy nacisk w swojej profesjonalnej działalności kładzie na działania promocyjne, mające na celu rozreklamowanie działalności firm i marek jej klientów, zwieszenie ich zasięgów oraz dotarcie z ofertą do jak najszerszego grona odbiorców. Działalność agencji reklamowej ma wprost prowadzić do zwiększenia konwersji i sprzedaży, co jest namacalnym efektem współpracy z nią.

Agencja brandingowa ma zgoła inne, zdecydowanie bardziej globalne podejście do współpracy z klientem. Jej działania mają na celu stworzenie przyjaznego, rozpoznawalnego i unikalnego wizerunku, który będzie odzwierciedlał potrzeby i upodobania grupy docelowej. Jej praca jest o tyle istotna, że bez posiadania spójnego, pozytywnie odbieranego wizerunku, działania promocyjne nie mają sensu i raczej nie przyniosą firmie oczekiwanych rezultatów w postaci zwiększenia sprzedaży i rozszerzenia grona klientów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here