Zawieszenie pneumatyczne – Jak to działa?

Zawieszenie pneumatyczne gwarantuje stałe parametry tłumienia wstrząsów, niezależnie od obciążenia samochodu. Stosowaną w tradycyjnych systemach zawieszenia sprężynę zastąpiła pompa zawieszenia. Sercem systemu zawieszenia pneumatycznego jest kompresor e klasa, który wtłacza sprężone powietrze do poduszek amortyzatorów, które następnie łagodzą wstrząsy spowodowane przez nierówności. Sprężarka musi wtłaczać osuszone powietrze we właściwym czasie, co powoduje konieczność współpracy licznych elementów.

Zalety zawieszenia pneumatycznego

Poduszka amortyzująca, znana również jako miech, tłumi odczuwanie wszelkich wybojów w czasie jazdy, co ma przełożenie na wyjątkowo wysoki komfort. Wysokiej jakości kompresor s klasa pracuje skutecznie bez względu na masę własną pojazdu oraz jego dodatkowe obciążenie. Sprężarka najlepiej sprawdza się więc w pojazdach typu SUV lub w ekskluzywnych limuzynach.

Kontrola zawieszenia pneumatycznego

Pozwalający na tłumienie wstrząsów miech powinien ściśle współpracować z elementami takimi jak pompa zawieszenia. Złożona budowa układu zawieszenia pneumatycznego oraz znacząca ilość elektroniki powoduje, że właściciel wykorzystującego ten system samochodu powinien regularnie kontrolować jego stan techniczny. Sprężarka to urządzenie, którego żywotność określana jest na około 200 tys. przebytych km.

Serwis zawieszenia pneumatycznego

Wadliwie pracujący miech w zawieszeniu pneumatycznym wskazuje na usterkę systemu. Naprawa lub wymiana elementów takich jak pompa zawieszenia czy kompresor cls może wiązać się z wysokimi kosztami. Zawieszenie pneumatyczne montowane jest jednak najczęściej w pojazdach należących do klasy premium, których posiadacze liczą się z wyższymi kosztami eksploatacji. Oczywiście regularnie przeprowadzane kontrole techniczne dadzą szansę, aby wcześnie wykryć wadę, zanim system zawieszenia pneumatycznego zostanie trwale uszkodzony.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Leave a Reply