Czym jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego jest tak ważne?

0
28
Czym jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego jest tak ważne?

Pozycjonowanie lokalne nazywane jest też lokalnym marketingiem i umożliwia skuteczną reklamę działalności lub biznesu w sieci w taki sposób by docierać do jak największego grona potencjalnych klientów znajdujących się w bezpośredniej okolicy. Różni się od ogólnego pozycjonowania SEO w zakresie docelowej grupy, do której trafia przekaz reklamowy. Jeśli chodzi np. o małą, rodzinną firmę, działającą na niewielkim rynku to pozycjonowanie lokalne ma istotne znaczenie, ponieważ pozwala dotrzeć ze swoją usługą lub firmą do klientów mieszkających w bezpośrednim sąsiedztwie.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest tak istotne?

Działania w zakresie pozycjonowania stron internetowych odbywają się nie tylko na poziomie globalnym, ale też lokalnie. To drugie ma istotne znaczenie w przypadku osób, które szukają np. adresu firmy lub chcą zapoznać się z ofertą sklepu, który znajduje się niedaleko nich. Z przeprowadzonych badań wynika, że ponad 60% lokalnych klientów regularnie korzysta z wyszukiwarek i katalogów w celu znalezienia firm w bezpośrednim sąsiedztwie. Aż 78% tego typu lokalnych wyszukiwań kończy się zakupem usługi lub towaru.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Aby wskazać czym jest pozycjonowanie lokalne warto wyobrazić sobie, że wyszukiwarka Google działa w oparciu o wyniki ostatnich odwiedzin i w tym zakresie można ją porównać do sztucznej inteligencji. Wyszukiwania mogą mieć charakter ogólny lub lokalny – w przypadku marketingu lokalnego i wówczas pozwala to szybko znaleźć daną usługę, firmę lub produkt, który znajduje się w bliskiej odległości. W tym zakresie stanowi to swego rodzaju odpowiedź na oczekiwania użytkownika, który chce znaleźć konkretny produkt jak najbliżej miejsca pobytu i w oparciu o lokalizację Google. 

Z kolei, z punktu widzenia właścicieli firm pozycjonowanie lokalne jest nie mniej istotne jak ogólne, dlatego wszelkie działania SEO już od początku powinny być nakierunkowane na obie formy pozycjonowania. Ponadto, z punktu widzenia firmy lub marki pozycjonowanie lokalne jest jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskania nowego klienta i poinformowania go o istnieniu danego punktu, firmy itp. Jednocześnie jest to forma reklamy, do której klient dociera sam – w momencie gdy potrzebuje danej usługi lub produktu, a zatem nie jest to reklama nachalna, ale mająca tę zaletę, że trafia do odbiorcy we właściwym czasie. Stąd, jak można wnioskować, wynika duża skuteczność pozycjonowania lokalnego w zakresie możliwości pozyskiwania nowych klientów. 

Pozycjonowanie lokalne jest tak samo istotne jak ogólne działania SEO, które zwiększają widoczność firmy lub marki w sieci. W ostatnich latach, z uwagi na fakt, że coraz więcej osób korzysta z telefonów komórkowych aby znaleźć lokalne firmy i usługi, wzrasta też ilość zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google. Dla właścicieli marek i firm jest to jasny i czytelny sygnał, że pozycjonowanie lokalne jest niezbędne aby rozwijać się i pozyskiwać nowych klientów. 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here